Het eerste jaar van Daphne Taekema als Young Improven consultant

Daphne Taekema is deze maand precies 1 jaar in dienst bij Improven. De ‘Young Improvener’ vertelt hoe ze de eerste twaalf maanden heeft beleefd.

In november van vorig jaar sloot Daphne Taekema, met een master in Culture, Organization and Management op zak, aan bij Improven. Haar ambitie? Zich ontwikkelen tot een organisatieadviseur met een focus op verandermanagement. Tijdens haar studie liep Daphne al bij twee corporates stage (ABN Amro en Heineken), op het vlak van change management, en vanuit die ervaring wist ze dat dit het vakgebied was waarin ze zich verder wilde specialiseren.

Bij Improven volgt ze een tweejarig opleidingsprogramma en werkt ze daarnaast mee aan uitdagende opdrachten van het adviesbureau. “Ik begon als Project Management Officer bij de Buurtteams Amsterdam. Tijdens deze uitdagende opdracht begeleidde ik samen met alle HR-adviseurs de overgang van zorgprofessionals van hun huidige werkgever naar de zeven Buurtteams toe.”

In haar tweede opdracht werkt Daphne momenteel mee aan een verbeterprogramma bij DUS-I. “Dit is een tak van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport die zich bezighoudt met het verstrekken van subsidies aan instellingen. Ik hou mij dagelijks bezig met de regeling TASO en TVS.”

De TASO-regeling (‘Tegemoetkoming amateursportorganisaties COVID-19’) is bedoeld voor amateursportorganisaties die omzetverlies hebben geleden als gevolg van de maatregelen tegen de verdere verspreiding van COVID-19. De TVS-regeling (Tegemoetkoming Verhuurders Sportaccommodaties) is bedoeld om de huur van een sportaccommodatie kwijt te schelden als deze accommodatie vanwege de coronamaatregelen niet door amateursportorganisaties gebruikt kon worden.

Daphne: “Deze regeling is opgericht in coronatijd om sportverenigingen en accommodaties tegemoet te komen in het verlies dat zij hebben geleden als gevolg van de lockdown. Door de hoge snelheid van het project is het team snel gegroeid en was er behoefte aan meer structuur.”

Haar projectteam houdt zich vooral bezig met het verbeteren van de doorloopsnelheid van aanvragen en uitkeringen. “Door middel van stroomschema’s en het opstellen van een functiehuis heb ik de communicatielijnen in kaart gebracht en knelpunten geïdentificeerd. Daarnaast zorg ik ervoor dat het proces van verlenen correct en tijdig wordt afgerond. Ik overzie alle processen en zorg voor de juiste hulpmiddelen, zoals werkinstructies, werkdocumenten en FAQ’s.”

“Het leuke aan dit project is dat ik de vrijheid krijg om mijn ideeën en verbeteringen in de praktijk te brengen. Elke week zitten we met het hele team bij elkaar om barrières te bespreken en deze gezamenlijk op te lossen. Wetende dat je werk actueel is en organisaties werkelijk helpt in tijden van nood maakt dit project nóg leuker.”