Presteren met processen

 

Improve In Control Innovate

Iedere organisatie kent bedrijfsprocessen; het samenspel tussen mensen, systemen en organisatiestructuren. Het succes van organisaties wordt voor een groot deel bepaald door de wijze waarop de organisatie haar processen uitvoert. Binnen Improven geloven wij in de kracht van processen en de mogelijkheid van processen om door alle (organisatie)structuren heen te werken aan het succesvol invullen van klantwensen. Daarom zullen wij uitdagingen in organisaties veelal langs de lijn van de processen analyseren en oppakken.

Wat is dan een proces? Binnen Improven hebben wij een brede blik op processen. De processen zelf worden gekarakteriseerd door inrichtingsvariabelen. Dit zijn de vaak tastbare en zichtbare onderdelen van het proces. Inrichtingsvariabelen zijn bijvoorbeeld de mensen die taken uitvoeren in een proces, maar ook de systemen die daarbij worden gebruikt. Daarnaast zijn er een aantal organisatievariabelen die maken dat processen op de juiste manier (samen-)werken of niet. Organisatievariabelen gaan bijvoorbeeld over leiderschap, het besturingsmodel en de cultuur.

Elke uitdaging op het gebied van procesverbetering benaderen wij vanuit deze brede blik op processen. Een juiste balans tussen alle variabelen is voor organisaties nodig om processen goed te laten werken en stappen vooruit te maken naar een nog betere manier om klantwensen te vervullen.

Voor meer vragen over dit onderwerp

+31 6 20 49 09 82 Andre van Hofwegen