Optimalisatie Integrated Supply Chain (ISC) bij Nouryon

Vraagstuk

Nouryon is wereldwijd marktleider op het gebied van essentiële chemie. Het is een relatief nieuw bedrijf dat ontstaan is in oktober 2018 na de afsplitsing van AkzoNobel. Het bedrijf is al meer dan 150 jaar actief met 2.500 mensen op 9 locaties in Nederland, waar zij werken aan essentiële chemie voor een duurzame toekomst. Wereldwijd is Nouryon actief in ruim 80 landen. Het portfolio omvat toonaangevende merken als Eka, Dissolvine, KNZ en JOZO zout. Ondernemingen over de hele wereld vertrouwen op de producten voor het maken van dagelijkse benodigdheden als papier, kunststof, bouwmaterialen, farmaceutica en persoonlijke verzorgingsproducten.

De IT-organisatie van Nouryon beheert een portfolio van applicaties, die periodiek aan upgrades onderhevig zijn. Deze upgrades zorgen voor nieuwe functionaliteiten of een verbetering van het huidige proces.

Voor een soepel verloop van alle communicatie tussen relevante systemen, gerelateerd aan het Purchase to Pay (P2P) proces, was er behoefte aan een upgrade van de zgn. “integratie add-on”. De nieuwe functionaliteit stelt eindgebruikers in staat fouten makkelijker te herstellen, correcties te laten reflecteren in andere systemen en verbeteringen door te voeren voor het facturatieproces.

Onze aanpak

In samenwerking met een solution architect en een integratiespecialist hebben wij de voorbereiding en het proces begeleid en samen met de eindgebruiker getest of de nieuwe functionaliteiten voldoen aan de gestelde eisen. Elk kwartaal komt er een nieuwe versie van de add-on uit. Om in alle projecten van de nieuwste integratiemogelijkheden te profiteren, kozen wij er voor de meest recente versie te gebruiken, uiteraard in goed overleg met IT en de business. Tevens benaderden we relevante stakeholders vroeg in het proces met informatie over planning, de issues en het beoogde resultaat.

Resultaat

Na een succesvolle samenwerking met eindgebruikers van diverse afdelingen en de Solution Architects, is de nieuwe add-on geïmplementeerd. Dit leverde enthousiaste en dankbare reacties op. Immers, de nieuwe functionaliteiten stonden hoog op de verlanglijst. De nieuwe functionaliteiten van de add-on werken en de technische zaken zijn overgedragen aan de IT support teams. Intern worden gerelateerde integratieknelpunten verder opgepakt. Bovendien zijn alle eindgebruikers geïnformeerd en betrokken en zijn instructies verspreid over het gebruik. Het factureringsproces is ook verbeterd. De facturen bevatten meer informatie en blijven minder snel hangen in de automatisch workflow. Ten slotte is de fundering gelegd voor verdere integratie met andere projecten en tools. Fantastisch om te zien dat de bevlogen aanpak vanuit Improven de tevredenheid bij eindgebruikers verhoogt en het resultaat behaalt binnen de afgesproken tijd.

Informatie

Voor meer informatie kunt u bellen of mailen naar Michiel Smit op 06 83 15 80 04 (michiel.smit@improven.nl).

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies

Improven B.V. maakt op deze website gebruik van functionele -, analytische - en advertisingcookies. Op deze manier kunnen wij uw gebruik van onze website analyseren en kunnen wij uw voorkeuren onthouden. Door gebruik te blijven maken van onze website, geeft u toestemming en gaat u akkoord met het gebruik van de cookies. U kunt het gebruik van cookies weigeren, door uw standaard browserinstellingen hierop aan te passen. Meer informatie kunt u vinden in onze cookieverklaring.