Een goed functionerend PMO

Een project (portfolio) management office (PMO) is het spin in t web in iedere projectenorganisatie. Door de juiste mate van beheersing en controle is een organisatie in staat snel, flexibel en goed onderbouwd beslissingen te nemen. Met een goed functionerend PMO krijgen organisaties grip en zal de slagingskans van projecten vergroten. Er zijn verschillende vormen, bijvoorbeeld centraal, decentraal, groot, klein, virtueel of fysiek. De vraag is vaak: wat is nodig, hoe start je, hoe richt je het in, welke omvang is optimaal voor ons?

Aanpak in 4 stappen

Met behulp van de aanwezige kennis, kunde en tools faciliteert Improven Projects & Change bestaande en nieuwe klanten bij het opzetten van PMO’s voor de beheersing van projecten, programma’s en projectportfolio’s.

De aanpak om tot een goed functionerend PMO te komen bestaat bij Improven uit 4 stappen: Verkennen – uitmondend in een inrichtingsplan, Bouwen – met o.a. bemensing, projectprocessen en hulpmiddelen, Starten en Borgen.

Klanten

Improven heeft onder andere de volgende organisatie gefaciliteerd bij van de inrichting van centrale PMO’s: UMCG, Zorggroep Midden Nederland, Liberty Global, Liandon, Kwantum, Mercedes Finance, Raad voor de Rechtspraak, COA.

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies

Improven B.V. maakt op deze website gebruik van functionele -, analytische - en advertisingcookies. Op deze manier kunnen wij uw gebruik van onze website analyseren en kunnen wij uw voorkeuren onthouden. Door gebruik te blijven maken van onze website, geeft u toestemming en gaat u akkoord met het gebruik van de cookies. U kunt het gebruik van cookies weigeren, door uw standaard browserinstellingen hierop aan te passen. Meer informatie kunt u vinden in onze cookieverklaring.