Masha Hennequin is begin dit jaar als partner toegetreden bij adviesbureau Improven. Hennequin heeft de portefeuille Sales & Marketing onder haar hoede, daarnaast is ze sinds vorig jaar samen met Guido Anninga de drijvende kracht achter Young Improven.
Jan Bosman, managing partner van Improven, is verheugd over de toetreding en benadrukt dat hij trots is op het feit dat Hennequin voortkomt uit eigen kweek: “Het is goed te zien dat een vrouw uit de eigen organisatie, met zoveel drive en focus op de business, onze partnergroep komt versterken”, aldus Bosman.
De nieuwe partner sloot zich in 2009 aan bij het adviesbureau, toen het nog operereerde onder de naam ConQuaestor. De afgelopen tien jaar bleef ze het bedrijf trouw ondanks twee grote veranderingen in de structuur: de fusie met Grant Thornton in 2013 en de terugkeer naar onafhankelijkheid in 2016. Naast haar bijdrage op het gebied van sales, marketing en business development, ziet Hennequin haar toewijding aan het bedrijf nu beloond met de toetreding tot het partnerteam. “Sinds de start van Improven twee jaar geleden heeft Masha het als een mooie uitdaging ervaren de organisatie een nieuw gezicht te geven en de naam stevig op de kaart te zetten”, aldus Bosman.
Improven helpt klanten met het verbeteren van prestaties door onder meer de processen, informatievoorziening en projecten te optimaliseren, waarbij het bureau zich richt op finance, IT en risk. De consultants van het bureau onderscheiden zich door “een pragmatische en maatwerk aanpak”, met als belangrijkste uitgangspunt “aantoonbare resultaten” te realiseren. “Geen dikke rapporten maar werkende oplossingen en implementatiekracht”, is dan ook het credo van het bureau.
Improven telt vandaag de dag een team van zo’n 100 consultants, een forse toename ten opzichte van toen het bedrijf werd opgericht. “Masha heeft hierin een belangrijke rol gespeeld,” zegt Bosman. “Zij is verantwoordelijk voor de commercie waarbinnen zij als Director zowel de processen als het bevlogen team heeft neergezet.”
Commercie vloeit door de aderen van Hennequin. Na haar afstuderen in 1999, sloot ze zich aan bij een opleidingsbureau en kwam al snel in een salesomgeving terecht. Ze maakte vervolgens de overstap naar detacheerder Brunel, waar Hennequin werte als Sales manager en later Commercial Manager – in haar laatste rol was ze verantwoordelijk voor enkele van Brunels grootste klantaccounts en een sales team van 10 accountmanagers. “Mijn hart ligt toch vooral bij de business, bij het ontwikkelen van nieuwe klanten en het verbinden van relaties aan elkaar én aan Improven”, zegt Hennequin.
Young Improven
Vorig jaar werd Hennequin’s rol uitgebreid en werd ze verantwoordelijk voor het neerzetten en uitbouwen van Young Improven – Improvens kweekvijver voor talentvolle consultants. Met succes, aangezien Young Improven inmiddels kan terugkijken op een geslaagd eerste jaar. Het tweejarige traineeship programma voor talentvolle young professionals heeft tot nu toe al meer dan tien jonge talenten aangesteld. En dat terwijl Improven streng en nauwkeurig selecteert: “Wij selecteren de parels. Parels die op jonge leeftijd al een afgeronde bachelor- of masteropleiding hebben, aangevuld met internationale stages, bestuurs- en vrijwilligerswerk, tools en technieken.”
In combinatie met het uitgebreide training & ontwikkelingsprogramma dat Improven heeft opgetuigd voor zijn talenten, zijn de jonge consultants in staat om in rollen als PMO-er, business analist of proces consultant “van grote meerwaarde te zijn” voor klanten. “Na twee intensieve jaren zijn ze er dan ook klaar voor om als consultant in een van onze vakgroepen in te stromen”, legt Bosman uit.
In haar nieuwe rol als partner zal Hennequin haar aandacht blijven verdelen over sales en Young Improven. Gevraagd naar haar ambities voor 2019, zegt ze: “Het is mijn ambitie het Salesteam uit te breiden én de omvang van Young Improven te verdubbelen.” Om haar doelstellingen te realiseren, zal ze nauw samenwerken met de andere partners in het bedrijf – Jan Bosman, Louis de Koning, Oscar van Leeuwen, Ramon van den Heuvel en Sander van Meurs.
Bosman voegt toe: “Improven wil de komende jaren verder groeien als het toonaangevende adviesbureau voor het verbeteren van processen, projecten en informatievoorziening. Masha’s vermogen om klanten te doorgronden en hun vraag te vertalen naar onze pragmatische oplossingen, gaat ons helpen onze ambities te realiseren. Daar komt bij dat wij, sinds we met Young Improven gestart zijn, merken we dat we als organisatie grotere stappen zetten op het vlak van innovatie en digitalisering. Daar zetten we de komende jaren graag meer op in.”