Improven heeft Facilicom begeleid met de opzet van Business Control en de aansluiting van werkzaamheden op het SSC.

Facilicom is een zelfstandige familieonderneming en telt ruim 32.000 medewerkers. De organisatie is actief in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk en Ierland. De activiteiten zijn ondergebracht in gespecialiseerde divisies. Voor een van de divisies, Facilicom Solutions, heeft Improven geholpen bij de transitie en integratie van 2 onderliggende BV’s. Bij Facilicom Solutions werken circa 1000 medewerkers, die een totale omzet genereren van € 250 miljoen. In Facilicom Solutions zijn de krachten gebundeld van twee bestaande Facilicom bedrijven, namelijk Breijer Bouw en Installatie en Facilicom Facility Solutions. De divisie biedt integrale facilitaire ondersteuning als bouw- en contract onderhoud (Breijer), volledige schoonmaakconcepten (Gom), beveiliging (Trigion), catering (Prorest en Albron), management en advies, gebouwbeheer, project management, huisvestingsbeleid en energiemanagement.

Vraagstuk

Facilicom heeft Improven gevraagd te helpen en begeleiden bij de integratie van 2 BV’s, de opzet van Business Control en de aansluiting van werkzaamheden op het SSC.

Onze aanpak & resultaat

Voor dit vraagstuk heeft Improven samengewerkt met Niels Batstra die aan de rol van Finance Director Transitie & Integratie bij Facilicom Solutions invulling heeft gegeven. Niels was lid van het directieteam en rapporteerde aan de CFO van de groep. Hij verzorgde de dagelijkse aansturing van 10 medewerkers en de begeleiding van de periode- en jaarafsluiting. Daarnaast droeg hij zorg voor de harmonisatie en integratie van verschillende financiële processen en systemen van de diverse onderdelen binnen de divisie, welke ontstaan zijn door de interne fusie. Het doel was een slagvaardige en effectief opererende organisatie te creëren, waarbij het noodzakelijk was bepaalde verbeteringen door te voeren in de planning en control cyclus voor budget, forecast en management rapportages, maar ook in de bezetting en teamsamenstelling. Deze efficiencyslag is gerealiseerd.

Tenslotte heeft Niels een belangrijke bijdrage geleverd aan de splitsing van het financiële team, waarbij de financial accounting werkzaamheden inmiddels gecentraliseerd worden uitgevoerd in een shared service center en waarbij business control in de divisie is gepositioneerd. Na afronding en succesvolle implementatie heeft Niels Batstra zijn taken overgedragen aan de nieuw aangestelde directeur business control & IT.

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies

Improven B.V. maakt op deze website gebruik van functionele -, analytische - en advertisingcookies. Op deze manier kunnen wij uw gebruik van onze website analyseren en kunnen wij uw voorkeuren onthouden. Door gebruik te blijven maken van onze website, geeft u toestemming en gaat u akkoord met het gebruik van de cookies. U kunt het gebruik van cookies weigeren, door uw standaard browserinstellingen hierop aan te passen. Meer informatie kunt u vinden in onze cookieverklaring.