Projectorganisaties

Project Management Offices (PMO)

Gezien de hoeveelheid kleine en grote projecten, waar organisaties tegenwoordig mee te maken hebben, zal de inrichting van een (centraal) Project Management Offices zorgen voor de noodzakelijke ondersteuning van de projectorganisatie. Door de juiste mate van beheersing en controle is een organisatie in staat snel, flexibel en goed onderbouwd beslissingen te nemen.

Met een centraal PMO krijgen organisaties meer grip op hun (toekomstige) investeringen en zal de slagingskans van projecten aanzienlijk vergroten. Met behulp van de aanwezige kennis, kunde en tools faciliteert Improven Projects & Change bestaande en nieuwe klanten bij het opzetten van PMO’s voor de beheersing van projecten, programma’s en projectportfolio’s.

Projectportfolio Management (PPM)

Improven helpt organisaties die te maken hebben met een uitgebreid portfolio aan projecten, bij het inrichten en verbeteren van Projectportfolio Management. Hierbij kijken wij samen met de stakeholders naar de inrichting van de organsiatie, beslisprocessen, tools en de mens binnen de organisatie, zodat deze in samenhang een volgende stap kunnen maken. Het doel hiervan is een bijdrage te leveren aan de wendbaarheid van organisaties, waardoor beter ingespeeld kan worden op veranderingen en investeringen optimaal benut worden.

Improven heeft onder andere de volgende organisatie gefaciliteerd op het gebied van projectportfolio management en de inrichting van centrale PMO’s: UMCG, Zorggroep Midden Nederland, Liberty Global, Liandon, Kwantum, Mercedes Finance, Raad voor de Rechtspraak, COA.