Dynamisch Organiseren

Organisaties moeten steeds meer en steeds sneller inspelen op de veranderingen in de markt om onderscheidend te blijven maar vooral ook om de continuïteit in de toekomst te borgen. De mate waarin deze organisaties wendbaar en flexibel moeten zijn is mede afhankelijk van de turbulentie in haar omgeving.

Naast deze vereiste wendbaarheid en flexibiliteit moet een organisatie ook zorgen voor orde en efficiency om haar middelen en mogelijkheden zo goed mogelijk te kunnen benutten. De basis moet dus ook op orde zijn. Deze combinatie van wendbaarheid, flexibiliteit en de basis op orde noemen wij: Dynamisch Organiseren!

Dynamisch organiseren is erop gericht een balans te verkrijgen tussen exploitatie en exploratie in de organisatie, oftewel tussen beheersing en innovatie. Hierbij moeten alle organisatorische aspecten zoals strategie, cultuur, kennis en kunde en de interne processen in samenhang worden bekeken. Vanuit een holistische visie wordt de organisatie wendbaar ingericht zodat deze alert kan reageren op de veranderingen in de omgeving.

Met onder andere continu verbeteren, dynamic case management, scrum, verandermanagement en met een frisse blik en ervaring ondersteunen wij onze klanten zich snel en dynamisch aan te passen en lenig te blijven. Wat we hierbij concreet kunnen toepassen is onze aanpak rondom “Een nieuw en flexibel proces in twee weken”. Binnen deze aanpak borgen wij dat het gewenste en gemodelleerde proces ook daadwerkelijk uitgevoerd kan worden in de organisatie (ontwerp=executie).