Zakelijk Verbinden & Groeien

Alleen stof komt vanzelf aanwaaien. Business meestal niet.

Linda Bliekendaal en Masha Hennequin werken al zo'n 10 jaar samen. Linda timmert met haar bedrijf in zakelijke relatie-opbouw inmiddels 12 jaar aan de weg. Masha is partner bij Improven en sinds jaar en dag verantwoordelijk voor Sales. Zij delen een visie en aanpak en bundelen de krachten in marktbewerking en salestrainingen. De trainingen zijn interactief en worden met humor gegeven. Ze draaien geen pakket aan sheets af maar stimuleren jouw creatief denkvermogen... Je kunt na een training écht geïnspireerd en met veel leerervaringen zelf aan de slag.

Training (telefonische) acquisitie vanuit oprechte interesse (2 dagdelen)

Doel: Deelnemers meenemen in een bewezen effectieve visie op acquisitie. Inzichten, terminologie, tips, trics en tools. Je leert zinvol en met respect voor de ander aan tafel te komen en in contact te blijven...op een manier die bij jou past.

  • Wat is nou eigenlijk 'acquisitie' en wat vinden we daarvan?
  • De waarde van een gesprek
  • Wie zijn jouw relevante gesprekspartners en hoe vind je ze?
  • Hoe bouw je zorgvuldig een relatie op met gesprekspartners en gatekeepers?
  • Wat is jouw boodschap en what's in it for him / her?
  • Do's & Don'ts
  • Omgang met vermeende afwijzingen en belemmerende overtuigingen
  • Het belang van goede verslaglegging, ook in het licht van de AVG
  • Rollenspellen, cases, discussie

Training Persoonlijke Commerciele Effectiviteit (4 dagdelen)

Doel: Uiteindelijk wordt business gegund als er vertrouwen is. Hoe creëer je dat vertrouwen? Je leert in deze training hoe je een waardevolle gesprekspartner kunt zijn door een gezonde balans te vinden tussen luisteren (met oprechte interesse) en zenden, vragen stellen en oplossingen bieden, meedenken en 'verkopen'.

  • Perceptie van Verkopen
  • Personal Branding
  • Pitchen
  • Gesprekstechnieken
    • Zenden vs. vragen
    • Gedragstypes - signaleren & inspelen
    • Relatiebenadering: hoe kom je tot een gesprek?
    • Communicatieniveaus
  • Fases in het klantgesprek
  • Rollenspellen, raadsels, video's, cases

Afhankelijk van behoeften en wensen kan aan deze trainingen vervolg worden gegeven door gerichte ‘coaching on the job’, waarmee een deelnemer directe feedback krijgt op praktijkervaringen en hoe de persoonlijke aanpak voor een maximaal effect verder kan worden geoptimaliseerd.

Kleurenworkshop - IK in relatie tot mijn gesprekspartners (1 dagdeel)

Deze workshop gebruikt de gedragstypering van Jung, uitgedrukt in de kleuren Rood, Geel, Groen & Blauw. Elke kleur staat voor een gedragstype. Het gedrag dat voortkomt uit deze kleuren en daarmee voorkeuren bepaalt hoe wij denken, communiceren, samenwerken, leidinggeven, opvoeden etc. Iedereen is anders. Iedereen is uniek. Iedereen heeft een eigen kijk op situaties. Hoe mooi is dat?! "Koester de Paradijsvogels!"

Doel: De ene persoon is creatief en de ander feitelijk. Persoon A reageert rationeel en B emotioneel. C kijkt de kat uit de boom waar een ander, persoon D, gelijk ideeën spuit en aan de slag gaat. Juist deze diversiteit in gedragstypes maakt dat we elkaar aanvullen en elkaar als groep versterken. Maar dan is het van belang deze types te kennen en te onderkennen. Tijdens deze workshop leren we in een eenvoudige kleurentaal - wie jij bent en welke kleur(en) jou het best past (passen). Als je weet welke voorkeurskleur jij en jouw collega's hebben, kun je effectiever samenwerken.

We gaan aan de slag met onszelf en met elkaar, spelen met spreekwoorden en houden elkaar letterlijk de spiegel voor.

Onze kracht

"Wij zijn vrouwen uit de praktijk. Dagelijks staan ook wij in contact met onze markt en onze doelgroep. Wij ervaren succes en delen onze succesfactoren graag. Toch ervaren ook wij soms een afwijzing. Dat kan ook niet anders in het Salesvak. De wetenschap dat een 'nee' bijna altijd tijdelijk is en zelden op de persoon is gericht, maakt dat wij met opgeheven hoofd en een lach op ons gezicht doorgaan. Immers, het is vaak een kwestie van timing, prioritering, respect voor andere lijntjes en volle agenda's. Wij houden elkaar scherp en passen onze (gezamenlijke) boodschap met grote regelmaat aan. Sales is altijd maatwerk. Tijdens de trainingen gebruiken wij sprankelende voorbeelden en cases uit onze eigen praktijk en uiteraard bij voorkeur ook uit de praktijk van de deelnemers.

Daarnaast schrijven wij samen regelmatig over onze verwonderingen, over klantgesprekken, over toepassing van technologie in relatie tot ons vak. Deze verwonderingen delen wij in onze blogs." Lees hier meer...

Training boeken?

‘Sales is maatwerk’, zo ook onze trainingen. Afhankelijk van behoeften en de gewenste leerdoelen doen we je een voorstel voor een training op maat. Die kan incompany worden gegeven, maar ook maken we gebruik van een centraal gelegen trainingslocatie: goed bereikbaar met de auto en OV, ruime parkeergelegenheid en inspirerend & gastvrij zonder ‘over the top’ te zijn. Een gangbaar en voor veel mensen prettig tijdblok voor een trainingsdagdeel is van 16.00-20.00/20.30 uur. Maar ook dat is uiteraard niet in beton gegoten. We overleggen graag over de mogelijkheden om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de wens en behoefte.

Contact

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies

Improven B.V. maakt op deze website gebruik van functionele -, analytische - en advertisingcookies. Op deze manier kunnen wij uw gebruik van onze website analyseren en kunnen wij uw voorkeuren onthouden. Door gebruik te blijven maken van onze website, geeft u toestemming en gaat u akkoord met het gebruik van de cookies. U kunt het gebruik van cookies weigeren, door uw standaard browserinstellingen hierop aan te passen. Meer informatie kunt u vinden in onze cookieverklaring.