Programmamanager Informatiehuishouding op Orde (vervuld)

Voor een onderdeel van een Ministerie zoeken we op zeer korte termijn een Programmamanager Informatiehuishouding

  • Standplaats Utrecht
  • Contractduur 6 maanden
  • 32-36 uur per week
  • Start per direct
  • Marktconform tarief

Organisatie- en afdelingsomschrijving

Wij zoeken een Programma manager voor het programma verbetering informatiehuishouding van een onderdeel van een Ministerie (hierna: Dienst).Voor de Dienst zijn er naast de opgave vanuit het generiek actieplan meerdere rapporten met aanbevelingen om de informatiehuishouding te verbeteren. Het plan voor de Dienst, aangevuld met de al lopende initiatieven en projecten op het gebied van informatiehuishouding wordt samengevoegd tot een overkoepelend programma verbetering informatiehuishouding van de Dienst 2021-2026.

Volgend op de toezegging in de kabinetsreactie POK is op 6 april 2021 aan de Tweede Kamer een generiek actieplan Open op Orde aangeboden dat ziet op het op orde brengen van de informatiehuishouding van de rijksoverheid. Op basis van het generiek actieplan Open op Orde moeten de departementen voor 1 juli 2021 een departementaal actieplan voor de verbetering van de informatiehuishouding voor de jaren 2021-2026 opstellen.

Functie-informatie

Als programmamanager van de Dienst zorg je voor het succesvol inrichten van het programma Verbetering Informatiehuishouding en onderhoud je uitstekende relaties met je opdrachtgever. Je bent verantwoordelijk voor het draagvlak van de opdracht, operationeel tot CIO-niveau. Je straalt vertrouwen uit, staat stevig in je schoenen en kunt binnen een paar dagen inschatten wat er speelt, wat er moet gebeuren en hoe je dit resultaat bereikt.

Functie-eisen

Als programmamanager beschik je over een coöperatieve instelling en weet jij de brug te slaan tussen technologische mogelijkheden en de doelen van de organisatie. Naast politiek-bestuurlijke ervaring heb je:

  • Universitair werk- en denkniveau
  • Meer dan 5 jaar ervaring met het managen van complexe ICT-programma’s binnen en buiten de Rijksoverheid
  • Een passie voor IT en digitalisering
  • Een helikopterview op de ontwikkelingen binnen het ICT-domein van de Rijksoverheid
  • Als I-professional de nodige vakinhoudelijke kennis, samenwerkend vermogen en je bent een bruggenbouwer tussen business en ICT.

Verder kan je:

  • Goed omgaan met druk en deadlines
  • Een netwerk opbouwen en snel met collega's schakelen, om de extra's te bieden die de opdrachtgever succesvol maken
  • Draagvlak voor veranderingen creëren
  • Inspirerend en samenbindend leidinggeven aan je projectteam

En ben je ondernemend, zelfstandig en flexibel ingesteld. Je bent:

  • Professioneel, creatief en je kijkt makkelijk over de grenzen van de opdracht heen
  • Energiek, enthousiast en een goede luisteraar
  • Gemotiveerd om je in te zetten voor Nederland
  • In staat om veranderingen te realiseren
  • Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in IT en digitalisering, en goed in staat om hier met opdrachtgevers en collega's over te spreken.

Aanbod

Het tarief is in overeenstemming met de zwaarte van de functie.

Inlichtingen bij:

Jan Sinoo +31 6 57 88 69 73 (ook tijdens het weekend)

Solliciteer op deze functie:

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies

Improven B.V. maakt op deze website gebruik van functionele -, analytische - en advertisingcookies. Op deze manier kunnen wij uw gebruik van onze website analyseren en kunnen wij uw voorkeuren onthouden. Door gebruik te blijven maken van onze website, geeft u toestemming en gaat u akkoord met het gebruik van de cookies. U kunt het gebruik van cookies weigeren, door uw standaard browserinstellingen hierop aan te passen. Meer informatie kunt u vinden in onze cookieverklaring.