Financieel Beleids Adviseur

Introductie

Voor de gemeente Baarn zoeken wij een Financieel Beleids Adviseur. Bij de gemeente Baarn is ruimte voor mensen met lef en frisse ideeën. Als adviseur geef je jouw adviezen aan organisatie, management en bestuur op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Daarnaast zorg je voor de inrichting, coördinatie, en uitvoering van de P&C-cyclus. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte. Dit is een prachtige overstap voor bijvoorbeeld een Financieel Beleidsadviseur met een paar jaar ervaring bij een andere gemeente, maar zeker ook interessant voor een Business Controller of Accountant die wil overstappen naar een gemeente.

Organisatie- en afdelingsomschrijving

Als financieel beleidsadviseur word je verwelkomd door een team met 5 collega Financieel Adviseurs en een Financieel Applicatiebeheerder. Jouw team Financieel Beleid is onderdeel van team Intern Advies. Ons team krijgt energie van werken in een organisatie die groot genoeg is voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Je hebt dus veel eigen verantwoordelijkheid. De gemeente Baarn werkt steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met andere collega’s van verschillende vakgebieden.

De groene gemeente Baarn is een kleine stad in het hart van het land, gelegen aan de rivier de Eem. De combinatie van natuur met culturele of historische waarde is wat deze stad kenmerkt. Baarn staat ook bekend als gemeente van de voormalig Koninklijke residentie Paleis Soestdijk. In deze gemeente wonen ongeveer 25.000 mensen, voor wie jij een bijdrage levert aan een mooie plek om te wonen, werken en leven. Bij deze gemeente vind je 150 professionele betrokken collega's.

Functie

Bij de gemeente Baarn ben je als Financieel beleidsadviseur samen met je collega's verantwoordelijk voor de inrichting, coördinatie en uitvoering van de planning & control cyclus. Daarnaast anticipeer je op ontwikkelingen binnen het vakgebied en vertaal je deze naar beleid en adviezen voor management en bestuur. Mooi aan deze rol is ook dat je meedenkt in de optimalisatie van processen, systemen en instrumenten gericht op een solide financiële bedrijfsvoering. Zo draag je ook bij aan de inrichting en actualisatie van de administratieve organisatie gericht op rechtmatigheid en doelmatigheid. Verder ben jij diegene die zich bezighoudt met:

  • Het actualiseren van financieel beleid van de gemeente Baarn passend binnen de wettelijke kaders (o.a. BBV)
  • Risico-inventarisaties uitvoeren en ontwikkelen van voorstellen gericht op kwaliteitsverbetering;
  • (Verbijzonderde) interne controles
  • Het management en bestuur adviseren over financieringsstrategieën. Zorgen voor een goede (dagelijkse) liquiditeitspositie (treasury).
  • Ontwikkelen en leveren van sturingsinformatie voor management en bestuur;Monitoren van en adviseren over de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van de inzet van (financiële) middelen;
  • Proactief bijdragen aan het financieel bewustzijn van de organisatie;
  • Brengt budgethouders en budgetbeheerders in positie gericht op goed financieel beheer.
  • Onderhouden van contacten, zoals de Provincie Utrecht.

Functie-eisen

De gemeente Baarn heeft enthousiaste toekomstgerichte mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie. Daarnaast zoeken wij de volgende competenties:

  • Jij hebt een afgeronde HBO of WO opleiding in Financiën of Bedrijfseconomie;
  • Je hebt 3 jaar ervaring in een Business Controller rol of Accountant rol of je hebt een aantal jaar ervaring bij een andere gemeente als Financieel Beleidsadviseur;
  • Je bent een professionele en enthousiaste adviseur en geeft inhoudelijk goede adviezen, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je weet verschillende belangen goed in te schatten en af te wegen en hebt een goed gevoel voor politieke, bestuurlijke en ambtelijke verhoudingen;
  • Je hebt snel overzicht over de (financiële) situatie;
  • Je bent Klantgericht, analytisch sterk en je analyses monden uit in een helder advies;
  • Je bent omgevingsbewust, staat in verbinding met anderen en bent in staat van meerwaarde te zijn voor management en bestuur;
  • Je toont eigenaarschap en bent communicatief vaardig;
  • Je staat voor samenwerken, hebt lef en bent klantgericht, flexibel, transparant en betrouwbaar;
  • Ervaring met Key2Financiën is een pre.

Aanbod

  • Een afwisselende functie
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4831,- (schaal 10A). De inschaling is onder andere afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Een Individueel Keuzebudget van 17,05% van het bruto jaarsalaris;
  • Eventueel een arbeidsmarkttoelage van maximaal 10% van het bruto maandsalaris;
  • Opleidingsmogelijkheden om je professioneel en persoonlijk te ontwikkelen;
  • Een laptop en telefoon van de zaak;
  • 144 uur wettelijk verlof;
  • Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden;
  • Een reiskostenvergoeding;
  • Een aanstelling voor een jaar, dat bij goed functioneren wordt omgezet in een dienstverband voor onbepaalde tijd.

Inlichtingen bij

Minke Apontoweil +31 6 38 72 77 26

Solliciteer op deze functie:

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies

Improven B.V. maakt op deze website gebruik van functionele -, analytische - en advertisingcookies. Op deze manier kunnen wij uw gebruik van onze website analyseren en kunnen wij uw voorkeuren onthouden. Door gebruik te blijven maken van onze website, geeft u toestemming en gaat u akkoord met het gebruik van de cookies. U kunt het gebruik van cookies weigeren, door uw standaard browserinstellingen hierop aan te passen. Meer informatie kunt u vinden in onze cookieverklaring.