Project- en portfolio management

Iedere organisatie heeft te maken met de uitvoering van programma’s en projecten en vertalen hun strategische doelstellingen naar programma’s en projecten. Soms is dit zelfs de voornaamste wijze om veranderingen te realiseren. We noemen het geheel aan projecten en programma’s de projectenportfolio. De beheersing van de projectportfolio, naast de individuele projecten en programma’s, is complex. Alle reden dus om aandacht te besteden aan de methodologische aspecten van programma’s, projecten en de projectenportfolio, maar ook aan de vaardigheden om dit binnen de organisatie te implementeren.

Wij zijn een vooraanstaande kennispartner op het gebied van projectmanagement in brede zin en helpen organisaties bij een effectieve en efficiënte inrichting van alle type projectorganisaties (ICT-, optimalisatie- en veranderprojecten, capital projects en new product development) voor zowel projectportfolio management (PPM), projectmanagement (PM) als projectmanagement ondersteuning (PMO).

Aanbod

  • Training Projectmatig werken (4 dagdelen)
    Startende projectmedewerkers leren de basisbeginselen van werken in projectomgevingen. Ze leren hoe projectmatig werken verschilt van werken in een lijnfunctie en welke consequenties dat heeft. De projectmedewerkers leren veel voorkomende termen en definities om dezelfde taal kunnen spreken.
  • Training Pragmatisch Projectmanagement (4 dagdelen)
    Gebaseerd op onze eigen Improven methodiek en best-practices leren de deelnemers zelfstandig kleinere, niet-complexe projecten te besturen op een pragmatische manier. De materie gaat verder waar ‘projectmatig werken’ ophield en wordt behandeld aan de hand van een fictieve casus. De training en onze methodiek zijn uitermate geschikt voor professionals die naast hun reguliere werk verantwoordelijk zijn voor het beheersen van kleine en middelgrote projecten.
  • Introductiecursus Project Portfolio Management (2 dagdelen)
    De deelnemers maken kennis met projectportfolio management (PPM). De training is gebaseerd op onze eigen Improven-methodiek en onze best-practices. Aan de hand van een management game maken de deelnemers kennis met de belangrijkste elementen van PPM.
  • Training Opzetten van een Project Management Office (4 dagdelen)
    De deelnemers leren alle ins- en outs van het inrichten en bemannen van een project management office op basis van onze eigen Improven-methodiek en best-practices. Voorwaarde voor deelname is basiskennis van projectmatig werken. Doelgroep: Project Management Officers.

Onze kracht
Onze trainers zijn professionals en praktijkmensen en hebben de certificeringen als Prince2, IMPA, P3O, etc. Zij passen in hun opdrachten best-practices op een pragmatische manier toe. Deze kennis en kunde delen zij met onze klanten, waarbij de combinatie van theoretische kennis, kennis van ontwikkelingen in de markt en onze ervaringen bij onze klanten ervoor zorgt dat de trainingen vooruitstrevend, pragmatisch en up-to-date zijn. Voor aanvang van de training zal de trainer met de opdrachtgever kijken naar de specifieke doelen van de organisatie en de al door de organisatie gehanteerde methodieken.

Meer informatie over deze training? neem direct contact met ons op!