Zorg

Uw organisatie werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg voor cliënten. Wij geloven dat een goed presterende bedrijfsvoering daarvoor cruciaal is. Ons team van zorgspecialisten staat al jaren dagelijks verbeteraars van de bedrijfsvoering in de zorg met raad en daad bij.

De kracht van onze mensen zit in het feit dat wij ons zowel opstellen als adviseur als manager. Enerzijds zijn wij goed om vanuit onze brede en specialistische kennis oplossingen te vinden voor zaken waar zorgorganisaties mee worstelen. Anderzijds gaan wij direct en pragmatisch aan de slag met werk uit handen te nemen en zaken op te lossen.

Onze dienstverlening is erop gericht om u te helpen het hoofd bieden tegen de vrijwel eindeloze stroom uitdagingen waar zorgorganisaties momenteel mee worden geconfronteerd, bijvoorbeeld:

  • Hoe houden we de zorg betaalbaar, terwijl de vraag naar hoogwaardige zorg groeit?
  • Hoe organiseren we zelfsturing?
  • Op welke wijze kunnen wij bijdragen aan preventie en langer thuis wonen?
  • Hoe verwerken we de consequenties als gevolg van de transitie naar de WMO en alle andere wet- en regelgeving wijzigingen?

Ons dienstenaanbod kent twee hoofdcategorieën: Processen en Projecten.

Prestaties van processen verbeteren

Van de zorgprofessionals wordt momenteel verlangd dat zij meer en meer doen, maar dat moet dan wel gebeuren met minder middelen. Dit doet een beroep op het creatief vermogen om processen slimmer in te richten. Improven heeft hiervoor ondertussen beproefde en bewezen methodieken ontwikkeld, bijvoorbeeld voor het beter:

  • Inrichten van (zorg)administratieve processen;
  • Uitwerken van (overhead) kostenreductie vraagstukken;
  • Organiseren van Shared Service Centers (SSC);
  • Ondersteunen van (zorg)administratieve processen door ICT.

Specifiek voor de inrichting en beheersing van kennisintensieve processen maakt Improven gebruik van een eigen aanpak. Deze aanpak is gebaseerd op open standaarden voor Dynamisch Case Management, Business Process Management en Decision Management (Business Rules Management).

Door het scheiden van de ‘know’ van de ‘flow’ helpen wij zorginstellingen bij het beheersbaar krijgen en houden van de grote hoeveelheid, snel wijzigende regels. Compliant processen creëren blijft in de zorg geen eenvoudige aangelegenheid, maar wij kunnen dit wel mogelijk maken.

Voor meer informatie: zie vakgroep Performance Improvement

Prestaties van projecten verbeteren

Door de eigen veranderkracht te vergroten is een zorgorganisatie in staat meer projecten succesvol af te ronden en de beoogde veranderingen daadwerkelijk te realiseren. Wij geloven dat deze veranderkracht alleen optimaal te vergroten is als projectmanagement, het projectenbureau of PMO en het projectportfolio management (PPM) in samenhang worden verbeterd. Met andere woorden: Veranderen lukt alleen als de juiste projecten juist worden gedaan. Wij helpen zorgorganisaties ook op onderdelen verder, bijvoorbeeld met:

  • Projectmanagement (met name op het raakvlak van ‘business’ en IT);
  • Projectenbureau of PMO management;
  • Projectportfolio’s inzichtelijk maken en de projecten besturingsstructuur verbeteren;
  • Selecteren & implementeren van project (portfolio) proces ondersteunende software;
  • Pragmatisch projectmanagement introduceren.

Voor meer informatie: zie vakgroep Projects & Change

Indien u meer informatie wenst, kunt u contact opnemen met Frank.van.den.Bos@improven.nl of via 0620956413