Telecom & Media

Media en telecombedrijven opereren in een uiterst dynamische wereld, met ingrijpende ontwikkelingen in technologie en concurrerende marktomstandigheden. Niet alleen ten negatieve, maar ook ten positieve. Er is sprake van een enorm (nieuw) aanbod.

In de brede mediasector zijn er vele belangrijke ontwikkelingen en veranderingen gaande, die noodzaken dat de betrokkenen hierop dienen te anticiperen en acteren. Niet alleen hebben technologische ontwikkelingen, zoals het toenemende gebruik van smartphones, tablets en internet, grote invloed op de gehele sector. Ook een veranderend consumentengedrag en toegang tot gratis content leiden tot radicale veranderingen in de verdienmodellen van media en telecombedrijven.

Een veranderend media en telecomlandschap vereist aanpassingsvermogen en continu keuzes maken. De komende decennia zal de integratie van media en telecommunicatie een wereld aan nieuwe mogelijkheden ontsluiten. Mediabedrijven zullen bovenop internet-ontwikkeling en het ontwikkelen en aanbieden van content moeten zitten om hun bestaansrecht te bewijzen. Hoe groeit u mee binnen de bestaande en potentiële markt? Welke technologische, sociaal-maatschappelijke en politieke ontwikkelingen hebben invloed op uw organisatie? Welke rol spelen de nieuwe media in uw strategische bedrijfsvoering en organisatie-inrichting?

De verschuiving van traditionele media naar digitale media zal zich ook de komende jaren voorzetten. De mediabedrijven van vandaag en van de toekomst staan voor grote uitdagingen om in deze omstandigheden renderend te blijven. De telecom en mediabranche staat tegelijkertijd voor de continue noodzaak van investeringen als gevolg van technologische ontwikkeling en productinnovaties die voor de consument als onderscheidend worden ervaren. Bovendien stelt de overheid steeds hogere eisen aan transparantie en rapportages.

Door deze ontwikkelingen moeten mediabedrijven en telecom-aanbieders blijven werken aan zaken als optimale procesinrichting, portfolio- en projectmanagement, cost control, shared service centers en compliance.

Improven helpt u graag bij het oplossen van uw zakelijke uitdagingen en het bereiken van succes. We hebben ervaring met uiteenlopende ondernemingen in de media- en telecomsector. Wij bieden oplossingen voor strategische en operationele vraagstukken in de telecom- en mediabranche. Werkend aan de sectorthematiek die om een multidisciplinaire oplossing vraagt omtrent strategie, risk, compliance, IT, performance management, change management en Finance operations. Met een verbeterde bedrijfsvoering als resultaat.